jag är inte gjord av stål

Jag är inte gjord av stål, eller byggd av sten jag är exak lika skör som alla andra

En människa kan gå i sönder, den dagen det händer ångrar nog sig den som orsakat skadan.
En människa är ingen maskin, den klarar inte av hur mycket som helst.
Någon gång tar det stopp och det kan ske när som helst.
Det är skillnad på att ta till sig än att låta de rinna av. Tar du till dig sätter det sig i vänster sida av bröstet i det vi kallar hjärtat och kan aldrig repareras. Låter du det rinna av dig så samlas allt i skorna och du går runt i det varje dag.
På ett sätt är dom endå lika, för allt som händer dig kommer alltid finnas kvar fast på olika sätt!
Man kan inte komma och gå som man vill hela tiden. För även frisör salonger som har "drop in" har stängt.
Till slut kommer ordet Förlåt bli lika vanligt som ordet Hej och det kommer tappa sin betydelse.
Just ordet Förlåt är mycket stort och betyder väldigt mycket, iallefall för mig som är en helt vanlig människa.
Tänk på att allt du säger sätter sina spår, antingen på insidan eller på utsidan.
Så var noga när du väljer dina ord nästa gång.

Ta vara på det du har, för en dag när du står där själv kommer du inse att du förlorat hela din värld.

Detta va den texten jag snackade om igår att jag skrev :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Riktigt riktigt bra skrivet,fan du är ju poetisk Nea!

2012-02-06 @ 20:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0