ta ta tare lungt

nu har jag målat naglarna, badat, vilat och allt sånt mysigt och skönt. Och nu sitter jag med täcker i soffan och kollar på BB och glider runt på lite sidor. Har varit i serveringen hela dagen men det har inte kommit så mycket gäster, skönt! haha men har stått upp hela dagen så är helt trött i benen. Och nu äntligen får jag vila för jag är ledig imorgon. Men jag ska faktist till vårdcentralen imorgon och ta ett stick i fringret för jag skulle kolla nått kom inte ihåg vad de va riktigt, hmm? Sen på tisdag nästa vecka ska jag till sjukhuset och rönka knäet, hoppas det går bra. Men vi hörs antagligen senare om jag har något vettigt att skriva eller imorgon.




Jag gjorde en super god kyckling gratäng här om dagen.

DU BEHÖVER:
2 kyckling filér
2 vitlöksklyftor
100g fetaost
3 dl vispgrädde
1 gul lök
porjulök
majs
ris


SÅHÄR GÖR DU:
sätt ugnen på 175 grader
koka ris
vispa grädden lätt, pressa i vitlöken
smula ner fetaosten i grädden
skär kycklingen i bitar och stek dom lätt
smörj en ungssäker form
Lägg i de klara riset, och sedan kycklingen
varva ner löken, porjulöken och bajsen
häll sedan över grädden,fetaosten och vitlöken
sätt in i ugnen i ca 20-25 minuter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0