Mat&recept - tacogratäng

  • Här har jag en kategori som jag döpt till mat & recept. Det är till er som inte orkar laga någon avancerad mat men endå laga maten själv. Dvs snabbt, enkelt & gott! Jag lagar ju mat varje dag (nästan) för jag bor hos min pojkvän så här kommer många bra tips!



  • Börja med att koka pastan.
  • Hacka lök, vitlök och dom grönsakerna du själv tycker om.
  • Bryn köttfärsen och häll sedan när grönsakerna så dom från fräsa en stund tillsammans
  • Häll på en taco krydda och låt kötfärsen och grönsakerna steka tillsammans med de.
  • häll på en burk krossade tomater så du får köttfärssås konsistensen.
  • När pastan är klar så smörar du en ungssäker form och häller sedan ner pastan
  • och när köttfärssåsen är klar så häller du över den över pastan och sedan riven ost ovan på de. och sen in i ugnen i 175 grader i ca 10 min så osten smälter.

Snabbt, enkelt och gott!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin blogg! Jasså så du bor i egen lägenhet med din pojkvän? Kan du inte lägga upp bilder på lägenheten är nyfiken hur ni har det! kram

2011-11-22 @ 15:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0