mat&recept- fisksoppa

Jag tänkte dela med mig av världens godaste fisksoppa till er som gillar fisk.


DU BEHÖVER:
1 vitlök
1½ tsk tomatpuré
grönsaksbuljong tärning (jag har använt köttbuljongtärning, går lika bra)
2 dl vispgrädde
1 dl creme fraiche
2 dl vatten
1 gul lök
lite hackad purjulök
1 röd paprika
2 st morötter
7 st potatisar

DU GÖR SÅHÄR:
* Skala potatis och morätter och skär i bitar och lägg i kastrull med saltat vatten. Koka
* hacka lök, paprika och purjulök
* Fräs grönsakerna
* Pressa i vitlök och tomatpuré. Stek lite
* Tillsätt vatten + buljong tärning. Låt koka
* Rör ner grädde, creme fraiche. Sjuda i ca 15 min
* Häll i fisken sjuda i ca 7 min
* Häll slutligen i potatisarna&morötterna innan servering





Kommentarer
Postat av: Anonym

ah va gott!! Det ska jag testa minsann,tack för tipset och tack för en kanonfin blogg!!

2012-03-06 @ 20:22:37
Postat av: Anonym

Kan man använda vilken fisk som? Torsk?

2012-03-06 @ 21:01:12
Postat av: Anonym

vad använde du för fisk? :)

2012-03-06 @ 21:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0