baaaaaaaaammmm!!

Detta inlägger kanske kommer sätta sig hårt på vissa och på andra bara rinner det av. En del kommer bli förbannade och en del kommer nog hålla med mig till 100%. Men som sagt, det är min blogg och mina åsikter så jag skriver precis vad jag vill. Och gillar ni inte de så läs inte, svårare än så är det faktist inte. Here we go ...

Nu är ni nyfikna på vad jag har lite "åsikter" om va? dah dah dah dahh .... unga mammor, baaaaam!
Det finns INGET fel på att vara en ung mamma OM man kan sköta de! Det är en jävla skillnad. Sen kan man undra vad som menas med att sköta de. Jag tycker att man sköter sin roll som mamma om:
- Man har ett stadigt förhållande
- Någon stans att bo föralltid om det skulle va så, inte bara förtillfället
- Man har en inkomst varje månad
- Gått ut gymnasiet så man har betyg så man får ett jobb i framtiden
- Man har tänkt igenom beslutet för det är ingen leksak!
jag kan sitta och rabbla upp massor av saker, men jag hoppas ni förstår vad jag vill komma till ..

Man måste va medveten om att det är ingen leksak man tar hand om, det är ett riktigt barn en människa! Det är inte som en hamster " aawe va gullig, jag lovar jag ska ta hand om den och mata den" Sen dör den efter 1 år och så roligt va de .. På vissa kan man verkligen tro att det är så dom tänker och det är de som gör mig så förbannad! app app app innan ni blir förbannade över vad jag just skrev, backa bak lite kolla ordet som är tjock och understrucket .. Så nu kan vi fortsätta. Jag påpekar inte någon och skriver inte vad någon tänker, utan vad man kan tro att folk tänker som är i denna sittsen. Skriver inte att det är så.


Där går ett program som  heter unga mödrar på kanal 5. Brukar kolla på det ibland, det är faktist bra! För där får man en blick på hur det egentligen är att vara en ung mamma. Och orkar ni inte ens resa på röven för att gå ut med tex hunden så får man nog tänka om!


Kommentarer
Postat av: Anonym

SÅ RÄTT! håller med dig precis som du sa till 100% .. Fler som måste ha en hjärna som du haha :) Keep up youre good work!

2012-01-23 @ 15:20:53
Postat av: Anonym

haha bra skrivet Linnea! håller med ovanstående person.....keep up the good work....du är fan bra på att blogga,vet många som läser din blogg och gillar den som fan!

2012-01-24 @ 19:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0