Varför är det så? fel!

Hej på er, det har blivit dålig uppdatering pga helgen och jag hoppas ni har förståelse att man inte sitter vid datan då hela tiden haha. Men under veckan så har jag tänkte på lite saker, ja rättar sagt två saker! Men jag tänkte skriva en sak idag och kanske den andra imorgon. Tyck till!


En av sakerna jag har funderat mycket över är att utseendet ska passa ihop med jobb osv. I olika affärer har man ju ett eget sätt att se ut eller vad man ska säga. För vi vet att dom som jobbar på dressman har skjorta, kavaj, slips, fin byxor och fin skor. Eller dom som jobbar i en tatuerar studio är oftast själva tatuerade, piercade och lite "hårda" utåt. Ja ni förstår inprincipen på vad jag vill komma fram till. För placerar man kavaj snubben i en tatuerar studio hade det ju sätt ganska konstigt ut. Men varför ska det egetligen vara så? Varför blir det alltid blickar så fort något inte passar in?

Något annat som är liknande denna saken är att folk (jag bland annat) vill tatuera mig på armen (ska göra det fast bara en liten text) men jag hade jätte gärna vellat ha överarmen hel tatuerad med färg. Älskar såna tatueringar för det hade verkligen varit jag! Men så börjar man tänka på jobb och framtid direkt. För på vissa jobb får man inte ha synliga tatueringar eller piercingar och sånt. Och det är synd, för hade det inte varit några problem hade jag nog redan haft den där tatueringen. Så mycket begränsningar det finns endå, man kan ju inte vara sig själv längre. Och jag säger inte att man absolut inte kommer få jobb om man har synliga tatueringar för det är många jobb som godkänner att man har tatueringar. Men det har ju endå en stor begränsning och jag tycker det är jätte synd!

                                          
                                           
                                           
                                            


Vissa ser tatueringar som kladd. Men det är verkligen konstverk på kroppen tycker jag. Älskar även tatuering på fingrarna som på den första och andra bilden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0