Gör det själv

Jag kan erkänna att jag har också fuskat .. Ja nu pratar jag angående matlagning hehe. Att köpa klyftpotatis i påse, pulver mos, rotmos i sån korv osvosv är mycket bekvämt det kan jag hålla med om! Men sen jag började hotell och restaurang har det öppnat upp en helt ny "värld" angående mat. Jag kan bli arg för man har en dålig kniv ja sånna små saker som jag inte ens tänkte på innan. Jag har alltid varit intresserad av matlagning och tycker det är kul, men nu är det ännu roligare! Så vad jag menar med att "gör de själv" är att laga potatismos, rotmos eller klyftpotatis är inte alls svårt att göra själv och det blir tusen gånger godare när man gör det själv! Så har man extra tid när man lagat mat så gör det själv blir mycket godare.




Idag åt vi kotletter, jensens favorit sås och hemma gjorda klyftpotatisar och baconlindade haricoverts. 



Gör dina egna klyftpotatisar:

Smörj en ungssäker form och sätt på ugnen på 225 grader
Skrubba potatisarna och dela dom i klyfter
Lägg dom i den smorda formen och salta, peppra, pressa vitlök över och häll över olja. Blanda runt
In i ugnen i 20-25 minuter

Svårare än så är det inte.

Kommentarer
Postat av: Anonym

VAD DUKTIG DU ÄR!!

2012-02-16 @ 19:53:37
Postat av: Anonym

såååååååååå goooooooooootttttttttttttt!

2012-02-17 @ 16:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0