Träning

Jag är ingen riktigt sportmänniska och står och pumpar på ett gym varenda dag i 2 timmar eller ut och springa i skogen. Sån människa är inte jag. Men pga min sjukdom (reumatism/ledsjukdom, gör så att man blir stel och har ont i lederna) så är det bra om man rör på dig osv. Men jag har aldrig hittat motivation till att göra något och speciellt inget gym, tro mig jag har testat haha. Men så pratade jag med en kompis som tränar på simhallen/idrottshallen 5 minuter ifrån mig och där fanns en massa möjligheter. Det är inte som ett vanlligt gym utan det är olika pass man kan göra. För 200 kr i månaden så kan man göra massor av saker och detta låter mer som min grej där man är flera stycken och gör de alla tillsammans till musik. För att springa på ett rullband och inte komma nånvart känns slöseri och man ska ju tycka det är roligt också. Här är dom passen som lockar mig mest som man kan gå på :)

                                          Bodypump

Styrketräning i grupp med skivstång där du ändrar vikten och efter din egen nivå. Passar alla och ger maximal träningseffekt på minimal tid. BodyPump är faktiskt ett av världens populäraste gruppträningspass.



                                          Bodystep

Ett enkelt och roligt pass där du använder en höj- och sänkbar stepbräda och tränar till medryckande musik. BodyStep är bra för din kondition, koordination och styrka. Allt i ett, kan man säga.



                                                Box

Här får du ut alla tänkbara aggressioner under ett enda pass. Med olika slagkombinationer tränar du upp din styrka, kondition och koordination. Det är förstås handskar på som gäller och vi slår bara mot boxningskuddar (mitsar)



                                           Box&Kick

Väldigt likt de vanliga Boxpassen, men här finns också inslag av sparkar. Så Box & Kick är faktiskt ännu lite svettigare.



                                             Zumba

Smaka på cumbia, salsa, samba och merengue! Heta latinska rytmer som kombineras med läckra danssteg. Effektiv konditionsträning utan att du ens tänker på det. Så kul är Zumba, en av de snabbast växande träningsformerna internationellt

Finns många fler pass men det är väl dessa som lockar mig mest, plus kan får simma/basta/bada bubbel pool för dessa 200:- imånaden utöver alla passen :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

VA???????? Får man göra vad man vill för två hundra spänn i månaden,va fan kan ju inte bli bättre!

Men får man komma hur många ggr man vill då eller?

2012-04-26 @ 20:53:12
Postat av: Anonym

O zumba är skit roligt!!

2012-04-26 @ 20:54:09
Postat av: Anonym

Måste man bo i Löddeköpinge kommun eller man får gå dit ändå=)

2012-04-29 @ 20:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0